torsdag 11. juni 2009

To do liste.

Jeg har oppdaget at det er en rekke ting jeg virkelig kan tenke meg å gjøre. Av flere grunner. Noe har med barndomsdrøm å gjøre, andre med en tenkt opplevelse som kunne vært moro å få med seg. Når man på en måte får tildelt tid så blir man mer opptatt av å gjøre det man ønsker i stedenfor å gjøre det som blir forventet. Jeg tror det går ann å kombinere det. Hvertfall har det fungert så langt. Sitter her i kveld å smådrømmer litt på to do lista mi. Og vil dele litt av den med dere. Den kommer i random rekkefølge, og selv om det er noe som kommer før annet så er alle tingene sånne ting som gir en god følelse i magen over å ha lyst til å gjøre. Digg. I dag er det luften som får gjennomgå. Det er kanskje følelsen av frihet som frister. Frihet på mange måter.

Helikopter flygning:
Og ikke bare sånn kjedelig som man kan gjøre på Finslandsdagene, nei full fart opp og ned og på hodet. Tror det henger sammen med min lyst til fly fritt. Dessuten så elsker jeg falledrømmer.
Mulig å gjennomføre.

Flygning med småfly:
Altså sånn som man sitter inni, ikke modellfly. Har vært med en gang med en lærer på videregående. Det var kjempemoro. Kanskje jeg burde oppgradere til jagerfly *ler*..
Mulig å gjennomføre (altså småflyet, kanskje ikke jageren).. hehe

Fallskjerm hopping:
Sa jeg at jeg likte falledrømmer? Kan dere tenke dere noe bedre enn å falle fritt nedover med "alt" under seg. Det tror jeg må være noe for meg.
Mulig å gjennomføre?

Tur til England og kjørestevne mm.
Eneste gangen jeg har vært i England er når vi tilbragte en hel dag på flyplassen (derfor under luft og fly drømmer) da vi mistet flyet til Kenya. Skal jeg noen gang til England, ja da skal det også innvolvere hest, helst kjørehest. Og gjerne firspann i øket trav ;-)
Mulig å gjennomføre.

Og mye mye mer..
For man lever bare en gang. Og man får bare denne muligheten til å gjøre ting man ønsker. Mine drømmer er ikke bare sånn som er kommet nå, men sånt som er kommet oppigjennom hele livet. Englandstur er noe som har stått på to do listen lenge. Virkelig lenge. Og forhåpentligvis er det en av tingene som blir oppfylt på ett eller annet tidspunkt. Jeg må bare gjøre noe for å få det til. Sist jeg planla tur til England gikk det så fryktelig dårlig og venninna mi måtte reise med sin mor i stedenfor.. Men i sommer tror jeg at muligheten er god. Og jeg er ganske flink til å reise på egenhånd blitt..

*tankedrodling en torsdagskveld*

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Klara,
hvis du kan tenke deg å sitte på i småfly uten motor OG reise helt til Elverum for det formålet så er den drømmen i meget realistisk rekkevide. Du får til og med en pilot med CF :) Flyr gjerne rundt med folk som drømmer om å fly! Skal flyet absolutt ha en motor kan jeg i hvert fall formidle kontakt, kjenner en med mikrofly! Dynamic.
Sjekk www.efks.no for seilfly eller http://home.online.no/~telille/index.cfm for mikro.

mvh fra Dörthe

Klara sa...

Hei Dörthe.
Fly er bare kjempegøy. Seilfly må jo bare være ennå bedre!!!! Tenk å bare flyte rundt helt uten noenting!!! Dessverre kan jeg under ingen omstendigheter treffe andre CFere. Pga Burkholderiaen og smittefaren mellom CFere er jeg helt adskilt fra andre som har CF. Det er en absolutt regel som jeg tar svært alvorlig. Det ville vært uutholdelig hvis jeg skulle smitte noen andre CFere med denne møkka som bor i mine lunger. Ellers hadde det garantert vært kjempemoro og spennende og ett kick uten like. Tror det bor en liten ekstremsport utøver inni meg ett sted. Flyr du virkelig seilfly selv??
*gå å sjekke link med en gang*
Og takker meget pent for ett fantastisk tilbud. :)

CJ sa...

Jeg blir med til england!!!! Heheh, firspann i øket trav, jatakk!!

Anonym sa...

Hei Klara,
det finnes mange andre piloter eller instruktører som du kan sitte på med, jeg kan holde meg langt unna den dagen, men det holder kanskje med noen meter avstand??

Bare si ifra, så ordner jeg tur til deg!!


:)

Hilsen fra Dörthe

Åshild sa...

Gode ønsker!

Men tror jeg ville tenkt litt på o2 iht. fallskjerm.

Jeg vurderer Dörtes tilbud (som jeg også har fått), spørs om jeg tør..

Klara sa...

Da sier jeg bare tusen tusen takk Dörthe, jeg vil svært svært gjerne ha en tur med seilfly. Kan du ikke ta kontakt med meg på mail: sigbdahl TABORT @ online.no (ta bort mellomrom og TABORT).. Så må det bare gå opp med all den andre logistikken med sykehus og sånn. Men det ordner seg :D
JIPPI!!!!

Klara sa...

Åshild: Det er da bare å hive seg rundt!!! Å få ett kick av ett eller annet slag som ikke innebærer medisiner ol er da bare kjempesunt!!! Også kjenner man at man lever så veldig. Noe jeg tror vi trenger innimellom.

Åshild sa...

Ja, jeg vurderer det. Men i tillegg til at det er liten plass i flyet med god mulighet for "klaus-følelse" og lite oksygen, har jeg også et hode og en nakke å tenke på. Hodet eksploderer i migrene ved den minste varme/sol, og nakken tåler ikke mye risting før det ender med oppkast og svimetendenser. Men, jeg er absolutt i tenkeboksen, har som du vet fått tilbudet fra Dörte og er også så heldig at jeg kan ha henne som sjåfør. Vi får se hva sommeren bringer!

Ps. Forresten så har jeg og lyst på helikopter. Veldig lyst. Og da tenker jeg ikke på ambulansehelikopter til Riksen altså..