fredag 25. september 2009

Prøve noe nytt..

I dag skal jeg innom sykehuset for å prøve en ny behandling. Skal starte opp med å innhalere Fortum. Fortum er ett antibiotikum men pleier å få intravenøst. Det lukter kattepiss, og det smaker helt sikkert deretter *blæ*.. For at lungene skal tåle at dette blir innhaler skal jeg først få innhalert ventolin. Ventolin liker ikke kroppen min. Selv en minimal dose gjør at jeg blir helt skjelven og uten søvn. Tror ikke det var minimal dose det var snakk om nå. Samtidig skal jeg starte opp med en antibiotika kur med tabletter som jeg skal prøve på lang sikt. Husker ikke hva de heter, men det er noe ganske vanlg noe tror jeg.

Det vi håper å oppnå med dette er å holde de hyppige infeksjonene litt under kontroll. Sånn at de ikke kommer så tett, og at IV kurene vil virke bedre. Fortumen håper vi skal fungere bedre når den kommer rett ned til problemområdet.. Men jeg kan ikke si at jeg gleder meg til forsøket.. Tåler ikke Fortumen, og det er derfor forsøket skal gjøres på sykehuset.

2 kommentarer:

Åshild sa...

LYKKE TIL!!"!

Anonym sa...

Wow. Fortum er jo helt puke selv som I.V. Du må fortelle hvordan dette går. Misunner deg ikke, men vet at Fortum kan være svært effektivt. OG at bivirkningene er usympatiske. Håper du utstyrer deg med enorme mengder sjokolade og Listerine for å trøste smaksløkene dine etter inhalasjonen.

Lykke til, håper det gjør susen!!


S